Nieuws

Ondernemer van de maand

Kristel Janssen Steenberg is in 2007 gestart met Reklameburo Janssen Steenberg. Opgegroeid in Appeltern is ze al 35 jaar een Maas en Waalse. De korte lijntjes die daardoor ontstaan vindt zij belangrijk voor haar bedrijfsvoering. “Dat wil ik ook in de toekomst zo houden, een uitbreiding zal hooguit een team van 3 personen worden in een eigen pand waar iedereen gewoon binnen kan lopen”, aldus Kristel. Toegankelijkheid, persoonlijk contact en daardoor als klant begrepen worden zijn de keywords.

Kristel is op haar 17e gestart met een opleiding DTP en daarna grafisch vormgever. Het uitvoerende gedeelte is in de praktijk geleerd door haar werk bij een reclameburo in Leeuwen en een baan met voornamelijk decoratieve standbouw. De één voornamelijk zittend werk, de ander staand. Beide zijn lichamelijk geen optie om dit fulltime uit te voeren. Mede hierdoor is zij ruim 10 jaar geleden haar eigen reklameburo gestart.

De afwisseling van de wensen bespreken, het grafisch vormgeven en daarna de uitvoering doen, zorgt dat het werk zo leuk is. “Het in alle aspecten creatief bezig zijn en daarna een klant zien die blij is met het complete resultaat van logo, website, kleding, bestikkering en alle andere verrassende wensen, is heel mooi om te doen”, zegt Kristel tevreden.

Dat de praktijk een belangrijk item is, blijkt wel uit het feit dat haar hobby klussen is. Al haar meubels maakt ze zelf. Daarnaast geeft fotograferen de rust die nodig is om daarna heerlijk met haar zoontje van 5 naar de ijskraam te fietsen. Meer heeft ze niet nodig om gelukkig te zijn.

Adrie en Joan van Ooijen, winnaars van de MVO Award

5 November is tijdens het Business Event in D'n Bogerd de, door de Rabobank beschikbaar gestelde MVO Award, uitgereikt aan Adri en Joan van Ooijen van Landgoed de Korenmolen.

Heel trots zijn Adri en Joan op het winnen van de MVO Award. Trots omdat maatschappelijk verantwoord ondernemen de drijfveer is achter alles wat zij doen.

Adri heeft van zijn vader weliswaar veel meegekregen, maar heeft voor het moderne ondernemen wel zelf het wiel uit moeten vinden. Door vallen en opstaan weet hij nu welke weg voor hem werkt.

Mensen helpen zichzelf te ontwikkelen, dat is zijn drijfveer. Ik wil “een lichtje laten schijnen, zodat het warmte kan verspreiden waar iedereen zich prettig bij voelt, ook ikzelf kan mij er daarna aan warmen”. Een mooi gezegde en hierin zie je direct al 2 p’s terug komen van MVO denken. Namelijk de p van people; je helpt mensen en de p van profit; het levert je daarna ook iets op.

De 3e p staat voor planet en ook die is erg belangrijk in het ondernemen van Adri.  Denk hierbij aan het behalen van de blauwe vlag bij Watersport Centrum Maasbommel, maar ook heel bewust materialen kiezen die duurzaam zijn.

Eigenlijk vind ik dat je overal over nagedacht moet hebben, vertelt Adri. Duurzaamheid is nadenken over het product, je handelingen en het gevolg ervan. Hou je deze leidraad aan in je onderneming, dan kan er weinig fout gaan. Het geeft ook  structuur in het bedrijf en focust de medewerkers om hun eigen doelen en het doel van het bedrijf in het vizier te houden.

De overeenkomst met de MVO Award winnaar van vorig jaar, Alex Gruijthuijsen, is de wil om sociaal te handelen. Denk hierbij aan het ondersteunen van Sailibity, leerlingen van verschillende scholen de kans geven om in de keuken van een bedrijf te kijken en natuurlijk het cultureel erfgoed te behouden zoals de Maasbommelse molen restaureren.

 

 

Websiteontwikkeling: Steenkamp Automatisering